Alla inlägg under november 2017

Av Ann-Marie - 23 november 2017 13:33

   

     

Åh vad jag skulle vilja gå ner några kilon. Inte så himla många, men några iallafall. Men allvarligt, hur kan det vara så svårt, eller vad gör jag för fel?? Jag rör mig relativt mycket, har ett otroligt tungt och rörligt jobb. Cyklar till och från jobbet (2 mil) varje dag under sommarhalvåret. Promenerar långpromenader med hunden var och varannan dag. Tar löpturer nån gång i veckan under vintern ( jo tycker det är lättare att springa på vintern). Så även fast jag inte är nån superatlet så tycker jag nog att jag rör mig hyfsat mycket.
När det kommer till maten så tycker jag inte heller där att jag har nåt konstigt beteende. Är ganska kass på mat, är ingen fan av matlagning så det blir ofta kallskuret. Och definitivt inga feta såser och sånt.
Men lik förbannat så sitter de där kilona där och stör. Är det svält som krävs för att bli av med dem? Då är det nog lila bra att ge upp, för den metoden är nog inget att sträva efter.
Kanske bara att acceptera verkar det som. Visst, det går ju såklart att träna mer eller äta mindre, men tyvärr, där har jag nog inte det som krävs rent mentalt. Vill gärna att både kropp OCH knopp ska må bra.
Så vad göra ??

/Tjockisen ?

Av Ann-Marie - 11 november 2017 10:32

Nu när höstmörkret har kommit så sitter jag gärna i soffhörnet med mina stickor. Här är några exempel på mina alster som kommit till under höstmörkret ?

Strumpor och mössa kommer att behövas i vinter

En liten babysommarklänning som ska bli en present till några bekantas bäbis

Presentation


This is me

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards